Παρασκευή, 22 Νοεμβρίου, 2024

Θανάσης Κουρλαμπάς: «Το επάγγελμα του ηθοποιού είναι άκρως ανταγωνιστικό»

O δημοφιλής ηθοποιός συστήνει τις δυο παραστάσεις στις οποίες πρωταγωνιστεί, κάνει τον προσωπικό του απολογισμό μετά από 27 χρόνια στο θέατρο και μιλάει με τα καλύτερα λόγια τόσο για τον ρόλο του «Κλεομένη» στις «Άγριες Μέλισσες» όσο και τον μαγικό κόσμο της μεταγλώττισης στον οποίο αποτελεί μέρος.

Πού μπορεί να οδηγήσει ο άκρατος ανταγωνισμός και το κυνήγι του χρήματος στο όνομα του «αμερικάνικου ονείρου»; Τι επιπτώσεις μπορεί να έχει ένα παιχνίδι ψυχολογικής και φυσικής βίας;

Στα ερωτήματα αυτά απαντούν, μεταξύ άλλων, τα δυο υπέροχα θεατρικά έργα στα οποία πρωταγωνιστεί ο σημερινός μας καλεσμένος. Πρόκειται για το εξαιρετικό έργο του Ντέιβιντ Μάμετ «Οικόπεδα με θέα» και το αριστούργημα του Λεοπόλντ φον Ζάχερ-Μαζόχ «Η Αφροδίτη με τη γούνα» που παίζονται στο θέατρο «Άνεσις».

Ο Θανάσης Κουρλαμπάς, γνήσιο «παιδί του θεάτρου» όπως λέει ο ίδιος, μιλάει στην ΑΜΑΡΥΣΙΑ για τον ανταγωνισμό στο επάγγελμα του ηθοποιού, τη σχέση του με την τηλεόραση, που μπήκε αργά στη ζωή του, και αποκαλύπτει τι είναι αυτό που λείπει από τη ζωή του σήμερα.

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΑΣΟΣ ΜΕΡΓΙΑΝΝΗΣ – ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΠΑΤΡΟΚΛΟΣ ΣΚΑΦΙΔΑΣ

Τι είναι αυτό που ξεχωρίζετε στο έργο του Μάμετ «Οικόπεδα με θέα»;

Είναι ένα εξαιρετικό έργο γραμμένο τη δεκαετία του ’80 που μιλάει για την κατάληξη του «αμερικάνικου ονείρου» και πως το κυνηγητό του χρήματος με όλα τα μέσα, μας αλλοιώνει ως ανθρώπους και μας βγάζει τα αρνητικότερα των χαρακτηριστικών μας. Μέσα από την πορεία των 4 ηρώων που αλληλοσυγκρούονται, αποδεικνύεται τελικά πόσο τραγικές φιγούρες είναι και οι ίδιοι.

Ο χαρακτήρας που υποδύεστε κινείται χωρίς ηθικούς φραγμούς προκειμένου να καταφέρει να πουλήσει τα περισσότερα ακίνητα ώστε να πάρει το «μπόνους». Πώς θα περιγράφατε τον ρόλο σας;

Είναι ένας θυμωμένος άνθρωπος, γιατί έρχεται πάντα δεύτερος. Αυτός είναι και ο λόγος που οργανώνει το παράτολμο σχέδιο που βλέπουμε επί σκηνής. Στο γραφείο που εργάζονται οι 4 μεσίτες υπάρχει μια ταμπέλα στην οποία αναγράφεται «πάση θυσία να κλείσει η συμφωνία». Πρόκειται για μια μακιαβελική άποψη για το κυνήγι του χρήματος, που μεταφράζεται στο ότι μετερχόμαστε οποιαδήποτε μέσο χρειαστεί ώστε να επιτευχθεί ο στόχος που δεν είναι άλλος από το κέρδος. «Κάνουμε τα πάντα, αλλοιωνόμαστε, πουλάμε φύκια για μεταξωτές κορδέλες για να κρατήσουμε το 10% της προμήθειάς μας και να δώσουμε το 90% στο σύστημα στο οποίο αποτελούμε κι εμείς ένα μικρό γρανάζι του», λέει κάποια στιγμή ο ήρωάς μου.

Προσπαθώντας να μπείτε στα «παπούτσια» του ρόλου, αναρωτηθήκατε εάν στο επάγγελμά σας έχετε ζήσει παρόμοιες καταστάσεις; Βιώσατε ποτέ τον άκρατο ανταγωνισμό;

Ο ανταγωνισμός είναι σύμφυτος με τον σύγχρονο τρόπο ζωής. Ότι και αν κάνουμε, είναι τέτοιος ο νόμος της προσφοράς και της ζήτησης, που βλέπουμε ότι η επιβίωση είναι δύσκολη σε όλα τα επαγγέλματα. Όλοι είναι εναντίον όλων, από την άποψη ότι πρέπει να επιβιώσουν σε συνθήκες άκρατου ανταγωνισμού. Το ίδιο ισχύει και στο δικό μας επάγγελμα που είναι άκρως ανταγωνιστικό, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι εμείς οι ηθοποιοί «τρώμε τις σάρκες μας». Ακόμα και εάν κλείσεις τον πρωταγωνιστικό ρόλο με τα καλύτερα λεφτά και τις ιδανικές συνθήκες, αυτό θα είναι μόλις για 5-6 μήνες. Το επόμενο εξάμηνο πρέπει να ξεκινήσεις την ίδια διαδικασία.

Είναι «δίκαιο» το επάγγελμα του ηθοποιού;

Εξαρτάται το τι εννοεί κάποιος μιλώντας για δικαίωση. Εάν κάποιος νιώθει ότι δικαιώνεται βγάζοντας πολλά λεφτά, σας ενημερώνω ότι είναι πολύ λίγοι οι Έλληνες ηθοποιοί που το καταφέρνουν αυτό. Εάν κάποιος νιώθει δικαίωση με το είναι αξιοπρεπής στη δουλειά του, να έχει πετύχει ωραίες συνεργασίες που έχουν φωτίσει την καρδιά και την ψυχή του, τότε ναι. Υπάρχουν οι προϋποθέσεις να ζήσεις μια ωραία ζωή έχοντας επιδείξει ένα ωραίο καλλιτεχνικό αποτέλεσμα.

Υπάρχουν ταλαντούχοι ηθοποιοί που είναι άνεργοι; Που δυσκολεύονται να βρουν εργασία στον χώρο τους;

Χρησιμοποιώντας τον εαυτό μου ως μέτρο σύγκρισης, υπάρχουν σίγουρα πολύ πιο άξιοι ηθοποιοί από εμένα που, δυστυχώς, δεν εργάζονται ή δεν είχαν την τύχη -γιατί παίζει μεγάλο ρόλο κι αυτή- να πουν το σωστό «ναι» τη σωστή στιγμή, ώστε να επιτύχουν μια συνεργασία που θα τους αποφέρει μια συνέχεια στον χώρο. Το επάγγελμά μας είναι σπονδυλωτό και αλυσιδωτό. Κάθε απόφαση είναι και ένας κρίκος.

Το θέατρο υπάρχει για να θέτει ερωτήματα ή για να δίνει απαντήσεις;

Κατά τη γνώμη μου, το θέατρο πρέπει να αφήνει πάντα ένα μεγάλο ερωτηματικό στο τέλος. Εάν το θέατρο απαντάει, τότε είναι σαν να τοποθετεί τον θεατή στην άβολη θέση του απλού παρατηρητή. Η τέχνη οφείλει να ανοίγει μονοπάτια, να δημιουργεί συναισθήματα και να δίνει μια άλλη οπτική σε όλα τα ζητήματα της ζωής. Να αφήνει τον θεατή συνλειτουργό ώστε να απαντά και ο ίδιος στα ερωτήματα που θέτει και όχι να του κουνάει το δάκτυλο και να του λέει «αυτό είναι καλό, αυτό είναι κακό».

Αυτή δεν είναι η μοναδική θεατρική παράσταση που θα σας δούμε φέτος, καθώς στις 28 Νοεμβρίου έκανε πρεμιέρα «Η Αφροδίτη με τη γούνα», την οποία σκηνοθετείτε αλλά και πρωταγωνιστείτε.

Το σπουδαίο και βραβευμένο έργο του  Λέοπολντ Φον Ζάχερ-Μαζόχ γράφτηκε το 1870 και πραγματεύεται τις ακραίες περιοχές του έρωτα, του πάθους και της εξουσίας. Στο έργο παρακολουθούμε την ερωτική σχέση του γαιοκτήμονα Σεβερίν, τον οποίο υποδύομαι, με τη Βάντα, μια νεαρή χήρα. Γνωρίζονται, ερωτεύονται παθιασμένα αλλά μπαίνει ανάμεσά τους η ενόρμηση και η ανάγκη του Σεβερίν να δημιουργήσει μια «αφέντρα» στη συναισθηματική του ζωή. Ένα σύστημα το οποίο στο τέλος καταρρέει, όχι για αξιακούς, αλλά για τους δικούς του λόγους.

Ο κόσμος θα παρακολουθήσει μα συμπυκνωμένη ιστορία άκρατου πάθους και θα βγάλει τα δικά του συμπεράσματα. Το δικό μας στοίχημα είναι να περάσουμε από σκηνής τα συναισθήματα αυτών των δυο ανθρώπων. Είναι η δεύτερη φορά που συνεργάζομαι με την Αμαλία Νίνου, ένα υπέροχο πλάσμα και μια σπουδαία ηθοποιό.

Πόσα χρόνια μετράει το ταξίδι σας στον χώρο του θεάτρου;

Το 1995 αποφοίτησα από τη δραματική σχολή του Νίκου Βασταρδή. Έκτοτε, έχω την τύχη να δουλεύω συνεχώς και να έχω συναντηθεί με σπουδαίους ανθρώπους, όπως ο αείμνηστος Σπύρος Ευαγγελάτος, που είχα την χαρά και την τύχη να τον έχω δίπλα μου σε πολλά έργα. Θα έλεγα ότι είμαι «παιδί του θεάτρου». Το θέατρο είναι το βασικότερο πλαίσιο δουλειάς των ηθοποιών, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι και ο κινηματογράφος και η τηλεόραση δεν αποτελούν σπουδαία πεδία δημιουργίας και καλλιτεχνικής έκφρασης.

Είναι άδικο για έναν ηθοποιό να δουλεύει επί σειρά ετών στο θέατρο και τελικά να γίνεται αναγνωρίσιμος από έναν τηλεοπτικό ρόλο;

Δεν θέλω να σκέφτομαι με όρους όπως «δίκαιο», «άδικο», «καλό», «κακό». Όλα έχουν να κάνουν με προσωπικές επιλογές. Στη δική μου περίπτωση, εάν η επιλογή μου ήταν με το που βγήκα από τη σχολή να κάνω τηλεόραση, ίσως να γινόμουν νωρίτερα γνωστός. Προσωπικά, επέλεξα τον δρόμο του θεάτρου, γιατί αυτό με γεμίζει.

O ρόλος του Κλεομένη στις «Άγριες Μέλισσες» είναι κατά την προσωπική μου άποψη από τους πιο ενδιαφέροντες που είδαμε τα τελευταία χρόνια στη μικρή οθόνη. Σας μιλάει ακόμα ο κόσμος στον δρόμο γι’ αυτόν τον ρόλο και την περίφημη τελευταία σκηνή του;

Οι «Άγριες Μέλισσες» ήταν μια εξαιρετική δουλειά και η σημαντικότερη στιγμή μου στην τηλεόραση. Είμαι ευτυχής που είχα την τύχη να ενσαρκώσω έναν τόσο ιδιαίτερο και τόσο αγαπημένο ρόλο. Μιας και αναφέρεστε στην τελευταία σκηνή και επειδή η δουλειά μας είναι ομαδικό άθλημα, θα ήθελα να απευθύνω ένα μεγάλο «ευχαριστώ» στον συμπαίκτη μου Γιώργο Γεροντιδάκη, σε όλο το συνεργείο, στους συγγραφείς Μελίνα Τσαμπάνη και Πέτρο Καλκόβαλη και φυσικά στον σκηνοθέτη Σπύρο Μιχαλόπουλο.

Για τρίτη χρονιά συνεχίζετε στο «Χαιρέτα μου τον Πλάτανο» που βλέπουμε από την κρατική τηλεόραση. Τη φετινή σεζόν πρόκειται να προβληθούν πάνω από 40 σίριαλ. Δεν βρίσκετε υπερβολικό τον αριθμό;

Το γεγονός ότι ξαναβγαίνουν καλές ελληνικές σειρές τα τελευταία 2-3 χρόνια είναι θετικό. Έλειψε η ελληνική μυθοπλασία σε καλλιτέχνες και κοινό. Όσον αφορά τον αριθμό, έχουν ήδη μπει στον «μύλο» του ανταγωνισμού, ο οποίος και θα δείξει εάν θα αντέξουν όλες. Προσωπικά, εάν μου ζητούσαν να επιλέξω ανάμεσα σε πολύ λίγες σειρές και σε περισσότερες δυνατότητες ελληνικής μυθοπλασίας, σαφώς και θα διάλεγα το δεύτερο.

Η φωνή σας είναι μια από τις πιο αναγνωρίσιμες στον χώρο της μεταγλώττισης. Πείτε μας μερικούς από τους ήρωες στους οποίους έχετε δανείσει τη φωνή σας.

Είναι μια σπουδαία οικογένεια αυτή της ελληνικής μεταγλώττισης στην οποία έχω την χαρά να είμαι μέλος. Όσο περνούν τα χρόνια, συναντώ ανθρώπους που μου λένε ότι συνδύασαν τα παιδικά τους χρόνια με παιδικές σειρές στις οποίες «δάνεισα» τη φωνή μου. Έχω υπάρξει ο Μπάτμαν, ο πιγκουίνος Skipper, ο  Σέτο Κάιμπα στο Yu-Gi-Oh και πολλοί άλλοι.

Παρακολουθούσατε με τα παιδιά σας, όσο αυτά ήταν μικρότερα, παιδικά έργα στα οποία είχατε κάνατε τη μεταγλώττιση;

Πολλές ταινίες τις βλέπαμε μαζί και θυμάμαι ότι τους φαινόταν παράξενο που η φωνή του πατέρα τους «γέμιζε» τη μεγάλη οθόνη. Είναι κάτι όμορφο και τρυφερό να μπορείς μέσα από τη δουλειά σου να διασκεδάζεις ακόμα και τα ίδια σου τα παιδιά.

Ποιο είναι το μεγαλύτερο όνειρο που έχετε γι’ αυτά;

Το μεγαλύτερο όνειρό μου είναι να τα δω να είναι όσο πιο κοντά στην προσωπική ευτυχία, κάνοντας τις δικές τους επιλογές σε όλα τα επίπεδα.

Τι λείπει από τη ζωή σας σήμερα;

Ελεύθερος χρόνος και ανταμώματα με φίλους για ένα τσίπουρο.

«Η Αφροδίτη με τη γούνα» του Λεοπόλντ φον Ζάχερ – Μαζόχ

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Διανομή: Θανάσης Κουρλαμπάς, Αμαλία Νίνου

Σκηνοθεσία: Θανάσης Κουρλαμπάς

Μετάφραση: Νικολέτα Κοτσαηλίδου

Θεατρική διασκευή: Νικολέτα Κοτσαηλίδου, Σπύρος Κυριαζόπουλος

Εικαστική επιμέλεια/Κοστούμια: Γιάννης Μετζικώφ

Μουσική: Γιάννης Οικονόμου

Σχεδιασμός φωτισμών: Αργύρης Θέος

Βοηθός σκηνοθέτη: Ελπίδα Νικολάου

Επιστημονικός σύμβουλος: Χάρης Μωρίκης

Επιμέλεια ηλεκτρονικού προγράμματος: Ηλέκτρα Μαγγίνα

Επιμέλεια μαλλιών: Κωνσταντίνος Κολιούσης

Φωτογραφίες / Trailer: Πάτροκλος Σκαφίδας

Γραφιστική επιμέλεια: Σπύρος Μάης, Μάριος Γαμπιεράκης (Μαύρα Γίδια)

Διεύθυνση παραγωγής: Ιωάννης Παντελίδης

Παραγωγή: Happy Productions

Παραστάσεις: Δευτέρα 21:00, Τρίτη 21:00

Τιμές Εισιτηρίων: Ζώνη Α: 18 ευρώ , Ζώνη Β: 15 ευρώ

Νέοι έως 25 ετών – Άνεργοι – Πολύτεκνοι – ΑΜΕΑ: 15 ευρώ ( Α’ Ζώνη)

Ομαδικά Εισιτήρια: 10 ευρώ (στο τηλέφωνο 210 0080900)

 

«Οικόπεδα με θέα» του David Mamet

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Σκηνοθεσία: Νικορέστης Χανιωτάκης

ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ: Γιάννης Μπέζος, Άρης Λεμπεσόπουλος, Μάκης Παπαδημητρίου, Θανάσης Κουρλαμπάς, Γιάννης Δρακόπουλος, Γεράσιμος Σκαφίδας, Μάριος Μαριόλος

Συγγραφέας: David Mamet

Μετάφραση: Αντώνης Γαλέος

Δραματουργική επιμέλεια: Νικορέστης Χανιωτάκης

Πρωτότυπη μουσική σύνθεση: Γιάννης Μαθές

Σκηνικά/Κοστούμια: Αρετή Μουστάκα

Φωτισμοί: Μελίνα Μάσχα

Φωτογραφία / Trailer: Πάτροκλος Σκαφίδας

Γραφιστική επιμέλεια: Μάριος Γαμπιεράκης (Μαύρα Γίδια)

Βοηθός σκηνοθέτη: Μάριος Μαριόλος

Διεύθυνση παραγωγής: Ιωάννης Παντελίδης

Παραγωγή: Happy Productions

Παραστάσεις: Τετάρτη 19:00, Πέμπτη 20:00, Παρασκευή 21:00, 
Σάββατο 18:00 & 21:00, Κυριακή: 19:00

Τιμές Εισιτηρίων: Ζώνη Α: 25 ευρώ, Ζώνη Β: 20 ευρώ, Ζώνη Γ: 15 ευρώ

Ομαδικά Εισιτήρια: 15 ευρώ (στο τηλέφωνο 210 0080900)

*Και οι δυο παραστάσεις παίζονται στο Θέατρο «Άνεσις» Λεωφόρος Κηφισιάς 14,

Τηλέφωνα επικοινωνίας: 210-0080900, 210-3625119, 210-7718943

Κάντε like στη σελίδα μας στο Facebook

Ακολουθήστε μας στο Twitter

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

spot_img
spot_img
spot_img

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ