Σε θέματα που αφορούν στην βελτίωση του εκπαιδευτικού συστήματος με την ανταλλαγή εμπειριών και μεθόδων, καθώς και σε αυτά των πρακτικών αποτελεσμάτων στη σχολική ζωή που προέκυψαν από την ευρωπαϊκή δράση του 8ου Δημ. Σχ. Π. Φαλήρου, επιμορφώθηκαν οι εκπαιδευτικοί του 8ου Δημοτικού Σχολείου Παλαιού Φαλήρου στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+.
Συγκεκριμένα, πριν από έναν ακριβώς μήνα με τίτλο: “Καινοτόμες διδακτικές εμπειρίες με ευρωπαϊκή διάσταση” έγινε η παρουσίαση τόσο της εμπειρίας των εκπαιδευτικών που επιμορφώθηκαν όσο και των πρακτικών αποτελεσμάτων.
Η παρουσίαση απευθυνόταν τόσο στα μέλη της σχολικής μας κοινότητας – μαθητές, γονείς, Σύλλογο Γονέων & Κηδεμόνων, εκπαιδευτικούς – όσο και στους εκπαιδευτικούς και γονείς όμορων σχολείων. Προσκλήθηκαν επίσης στελέχη της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Δ ΄Αθήνας και στελέχη του Τμήματος Παιδείας του Δήμου Παλαιού Φαλήρου.
Στο πλαίσιο δράσης της μαθησιακής κινητικότητας προσωπικού σχολικής εκπαίδευσης, τέσσερις εκπαιδευτικοί του 8ου Δημ. Σχ. Π. Φαλήρου συμμετείχαν σε επιμορφωτικές δραστηριότητες κατά την περίοδο 2021-22.
Οι βασικοί στόχοι του σχεδίου Erasmus του Σχολείου ήταν:
Η ενίσχυση και βελτίωση της ποιότητας και της αποτελεσματικότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης με την κατάρτιση σε νέες μεθόδους και καινοτόμα εργαλεία
Η ανάπτυξη του αισθήματος της ευρωπαϊκής ταυτότητας και του «ανήκειν» σε ένα ευρύτερο εκπαιδευτικό και πολιτισμικό περιβάλλον
Ο σχηματισμός ενός δικτύου συνεργατών με σκοπό τη δημιουργία ευρωπαϊκών προγραμμάτων.
Οι εκπαιδευτικοί της σχολικής μονάδας πραγματοποίησαν με επιτυχία τρεις ροές κινητικότητας στην Ιταλία, την Τσεχία και την Φινλανδία προκειμένου να παρακολουθήσουν δομημένα εκπαιδευτικά σεμινάρια και ταυτόχρονα να πραγματοποιήσουν επισκέψεις σε σχολεία. Επιμορφώθηκαν σε καινοτόμες μαθητοκεντρικές μεθόδους διδασκαλίας και εκπαιδευτικές προσεγγίσεις, σε ψηφιακές δεξιότητες, μεθόδους και εργαλεία της εκπαιδευτικής ρομποτικής. Γνώρισαν και κατανόησαν ένα διαφορετικό εκπαιδευτικό σύστημα και τρόπο λειτουργίας σχολικών μονάδων.
Όπως επισημάνθηκε, οι εκπαιδευτικοί που συμμετείχαν θα λειτουργήσουν ως πολλαπλασιαστές της νέας καινοτόμου γνώσης τόσο σε επίπεδο σχολείου όσο και σε ευρύτερο πλαίσιο.
Επίσης, η διοικητική λειτουργία του σχολείου θα βελτιωθεί με την αξιοποίηση των καλών πρακτικών και της γνώσης που αποκτήθηκε από την επαφή τους με διευθυντές και εκπαιδευτικούς άλλων εκπαιδευτικών συστημάτων.
Τέλος, οι καινοτόμες διδακτικές προσεγγίσεις ήδη ενσωματώνονται σταδιακά στην εκπαιδευτική πρακτική της σχολικής κοινότητας. Αναμένεται, μακροπρόθεσμα, να ενθαρρύνουν την ενεργητικότερη εμπλοκή των μαθητών στη διαδικασία της μάθησης και να ενισχύσουν τα κίνητρα για μάθηση. Επίσης επιδιώκεται η ανάπτυξη της γνωστικής ικανότητας των μαθητών/μαθητριών σε συνδυασμό με την πρακτική ικανότητα λειτουργώντας συμμετοχικά, κριτικά και δημιουργικά. Με αυτόν τον τρόπο διαμορφώνεται μια νέα μαθησιακή κουλτούρα που αποσκοπεί στην ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας κάθε μαθητή/μαθήτριας.
Διαβάστε επίσης: Αντιπαράθεση για τις εικόνες ντροπής στην παραλία του Μπάτη
Ειδήσεις από το Παλαιό Φάληρο στο amarysianotia.gr
Κάντε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολουθήστε μας στο Twitter