Παρασκευή, 22 Νοεμβρίου, 2024

Επικίνδυνο τοιχίο στηρίζει τον παραλιακό δρόμο στη Βάρκιζα – Κραυγή αγωνίας από Γρ. Κωνσταντέλλο

Στα δίχτυα της γραφειοκρατίας, αναφορικά με το επικίνδυνο τοιχίο αντιστήριξης του παραλιακού δρόμου στην περιοχή της Βάρκιζας, έχουν εμπλακεί τουλάχιστον πέντε φορείς της Πολιτείας και του Ελληνικού Δημοσίου. Εδώ και δέκα χρόνια, η ανακατασκευή του τοιχίου το οποίο μένοντας ως έχει αποτελεί παγίδα για τους λουόμενους, γίνεται μπαλάκι ευθυνών μεταξύ Δήμου Βάρης-Βούλας-Βουλιαγμένης, Κτηματικής Υπηρεσίας, Εταιρείας Ακινήτων Δημοσίου, Αποκεντρωμένης Διοίκησης και Περιφέρειας Αττικής.

Συγκεκριμένα, στη Βάρκιζα, στην ελεύθερη παραλία της περιοχής Κανάρια, ο τοίχος αντιστήριξης της Λεωφόρου Ποσειδώνος έχει υποστεί σημαντική διάβρωση από τη θάλασσα, με αποτέλεσμα να υπάρχει κίνδυνος καταβύθισης του παραλιακού δρόμου. Υφίσταται «κίνδυνος για τη σωματική ακεραιότητα των λουόμενων από την κατάπτωση της λεωφόρου στο υποκείμενο σε αυτήν μικρό φυσικό κολπίσκο», επισημαίνουν σε επιστολή τους προς τον πρωθυπουργό, με ημερομηνία 15.6.2020, εκπρόσωποι ομάδας 200 κατοίκων της Βάρκιζας.

Η αλληλογραφία μεταξύ των επισήμων, πλην όμως αναρμόδιων κρατικών φορέων, αφού η έκταση αυτή φέρεται να ανήκει στην ΕΤΑΔ ΑΕ (κάτι το οποίο διέψευδε με επιστολή του τον Ιούλιο του 2021 ο τότε διευθύνων σύμβουλος της Εταιρείας Ακινήτων Δημοσίου Στέφανος Βλαστός, παραπέμποντας κάθε ενδιαφερόμενο στην Περιφέρεια Αττικής ή στο Υπουργείο Υποδομών), έχει ξεκινήσει από το 2013. Τα χρόνια που έχουν μεσολαβήσει έχει γίνει ανταλλαγή δεκάδων επιστολών μεταξύ διαφόρων υπηρεσιών, έχουν συνταχθεί αρκετές Τεχνικές Εκθέσεις από πολιτικούς μηχανικούς και αρχιτέκτονες του Δήμου Βάρης-Βούλας-Βουλιαγμένης, έχουν τοποθετηθεί από τον Δήμο ταμπέλες και ταινίες σήμανσης, οι οποίες αφαιρούνται μέσα σε λίγες ώρες από αγνώστους, θέμα για το οποίο είχε ενημερωθεί στο παρελθόν και ο Εισαγγελέας. Μάλιστα, στις 14 Απριλίου 2021 κατατέθηκε σχετική ερώτηση στη Βουλή από τον βουλευτή της Ελληνικής Λύσης Αντώνη Μυλωνάκη. Αφορμή στάθηκαν οι «κατολισθήσεις που σημειώθηκαν στην παραλία “Κανάρια” της Βάρκιζας» τον Φεβρουάριο του 2021. «Έκτοτε», σημειώνεται, «οι αποκολλημένοι βράχοι κείτονται στην παραλία και εντός θαλάσσης, χωρίς ωστόσο να έχει παρέμβει κάποιο αρμόδιο κλιμάκιο, προκειμένου να λάβει τα κατάλληλα μέτρα ασφαλείας».

Τον κώδωνα του κινδύνου έκρουσε εκ νέου, στις 30 Μαρτίου 2023, ο δήμαρχος Βάρης-Βούλας-Βουλιαγμένης Γρηγόρης Κωνσταντέλλος.

«Υπάρχει ένα τοιχίο αντιστήριξης στη Βάρκιζα το οποίο έχει πάρει πέντε μοίρες κλήση και είναι επικίνδυνο. Πηγαίνουμε, κάνουμε τη σήμανση του επικίνδυνου και σε δύο ώρες η σήμανση έχει φύγει. Πάμε και την ξανακάνουμε. Τα τοιχία αντιστήριξης, όταν πέρασε η παραλιακή λεωφόρος από το σημείο, ήταν δημόσια έργα. Ήταν αιγιαλός. Σήμερα, εντός αιγιαλού, ουδείς μπορεί να κάνει επισκευή, συντήρηση ή ανακατασκευή ενός έργου που θεωρείται αυθαίρετο. Το τοιχίο αντιστήριξης στις “Αλκυονίδες” θεωρείται σήμερα έτοιμο προς κατεδάφιση, ως παράνομη και αυθαίρετη κατασκευή, και την ίδια στιγμή στηρίζει εθνικό δρόμο. Σε ποια χώρα συμβαίνουν αυτά;», δήλωσε ο κ. Κωνσταντέλλος.

Όπως ανέφερε, αυτό που συμβαίνει τα τελευταία χρόνια είναι ένα ιδιότυπο blaime game, όπου ο Δήμος κάθε 1η του μήνα στέλνει επιστολές στην Κτηματική, στην ΕΤΑΔ, και στην Περιφέρεια. Η Κτηματική τις αποστέλλει και η ίδια στην ΕΤΑΔ και αυτή με τη σειρά της στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση.

«Ελπίζω ποτέ να μη συμβεί κάτι κακό διότι θα είναι εφιαλτικό. Ωστόσο, αναρωτιέμαι ποιος θα είναι υπόλογος αν αυτό το γερμένο τοιχίο αντιστήριξης κουφώσει ακόμα περισσότερο από έναν Νοτιοανατολικό Άνεμο, έναν σεισμό ή τη διέλευση ενός βαρέως οχήματος που θα δημιουργήσει κραδασμούς, και “ξαπλώσει” την ώρα που μπορεί να υπάρχουν λουόμενοι στην παραλία», τόνισε.

Σε μία από τις Εκθέσεις Επικίνδυνου Τμήματος Πρανούς (από άποψη στατιστική) που έχουν συντάξει πολιτικοί μηχανικοί και αρχιτέκτονες του Δήμου, σημειώνονται τα ακόλουθα:
«Στην αναφερόμενη περιοχή, υφίσταται τοίχος αντιστήριξης οπλισμένου σκυροδέματος, μήκους περίπου 30μ. και μέσου ύψους περίπου 10μ.. Σε συνέχεια αυτού, υπάρχει τοίχος μήκους περίπου 4μ. και ύψους 1μ., ο οποίος ακολουθεί το φυσικό πρανές. Ακολουθεί το φυσικό πρανές, σε μήκος περίπου 40μ., χωρίς τοίχο αντιστήριξης, με επικίνδυνα κουφώματα. Για όλα αυτά είχε συνταχθεί η από 24.7.2018 έκθεση επικινδύνου τοιχίου και κατασκευών, από άποψη στατική και δομική, της οποίας οι διαπιστώσεις συνεχίζουν να ισχύουν έως σήμερα, χωρίς να έχει πραγματοποιηθεί καμία κατασκευή έργου αντιστήριξης ή ενίσχυσης και αποκατάστασης της επικινδυνότητας».

Πέραν των παραπάνω, οι υπάλληλοι της τεχνικής υπηρεσίας του Δήμου διαπιστώνουν ότι «στον τοίχο αντιστήριξης των 10μ. ύψους έχουν αποκολληθεί επιπλέον τμήματα σκυροδέματος με αποκάλυψη του οξειδωμένου οπλισμού. Τα “κουφώματα” που ακολουθούν στο φυσικό πρανές έχουν επιδεινωθεί και άνωθεν αυτού του τμήματος του πρανούς διαπιστώθηκαν τμηματικές ρηγματώσεις στο στηθαίο του οδοστρώματος (της λεωφόρου Ποσειδώνος)».

Σημειώνουν επίσης ότι «δυτικότερα της παραπάνω περιοχής, περίπου 5μ. από το όριο του τοιχίου αντιστήριξης, όπου συνεχίζεται η μεγάλη υψομετρική διαφορά του φυσικού εδάφους και της στάθμης της παραλίας, το πρανές παρουσιάζει διάβρωση και υπήρξε σημαντική υποχώρηση του εδάφους – καθώς δεν υπάρχει τοιχίο να το συγκρατήσει – και παρατηρήθηκε διαφυγή και πτώση λίθων και χωμάτων, σε μήκος τουλάχιστον 10μ. τόσο στην παραλία όσο και στη θάλασσα. Τα παραπάνω προκαλούν επικινδυνότητα από άποψη στατική».

Διαβάστε επίσης: 5 Χρόνια CIVINET Greece-Cyprus: Προς μια κλιματικά ουδέτερη κινητικότητα

Ειδήσεις από Bάρη – Βούλα – Βουλιαγμένη στο amarysianotia.gr

Κάντε like στη σελίδα μας στο Facebook

Ακολουθήστε μας στο Twitter

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

spot_img
spot_img
spot_img

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ