Σάββατο, 4 Μαΐου, 2024
spot_img

ΔΟΚΙΜΑΣΑΜΕ το Νέο Renault ARKANA: Ευρύχωρο, σπορ, υβριδικό!

 

Σε μια άριστα οργανωμένη δημοσιογραφική παρουσίαση, στο όμορφο Λουτράκι, είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε ένα νέο στην Ελλάδα μοντέλο της Renault, που όμως έχει δοκιμαστεί με επιτυχία στην αχανή ρωσική αγορά.

Με το Arkana, η Renault εφευρίσκει από την αρχή τους συμβατικούς κώδικες της αγοράς και γίνεται η πρώτη mainstream αυτοκινητοβιομηχανία στην Ευρώπη που προσφέρει ένα κουπέ SUV, σε μία κατηγορία που μέχρι σήμερα μονοπωλούσαν οι premium μάρκες. Η νέα αυτή πρόταση συμβαδίζει με την ταχύτατα αναπτυσσόμενη αγορά των SUV – ειδικά στην κατηγορία C.  Με το νέο Arkana, η Renault παρουσιάζει μία νέα γενιά SUV τόσο σε ό,τι αφορά την εμφάνιση όσο και τη λειτουργικότητα, με εξελιγμένη υβριδική τεχνολογία, υψηλή θέση οδήγησης, ευρυχωρία χωρίς καμία παραχώρηση στη χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ, πρωτοποριακό και ξεχωριστό στυλ. Το νέο Renault Arkana εγγυάται ακόμα περισσότερες συναρπαστικές οδηγικές εμπειρίες. Και όλα αυτά, χωρίς κανένα συμβιβασμό στην ασφάλεια, γεγονός που αποδεικνύεται από την ανώτατη διάκριση των 5 αστεριών που απέσπασε το μοντέλο στις δοκιμές πρόσκρουσης του οργανισμού Euro NCAP.

Ένα μοναδικό, καθηλωτικό και σπορ design

Το νέο Arkana διαθέτει μία μοναδική εμφάνιση με υβριδικό χαρακτήρα. Με αυξημένη απόσταση από το έδαφος (200 mm), μυώδες προφίλ και φαρδείς ώμους, το Arkana ταιριάζει τέλεια με τον κόσμο των SUV. Οι εμπρός και πίσω ποδιές και τα προστατευτικά φρύδια στα φτερά τονίζουν ακόμα περισσότερο τη SUV εμφάνιση, ενώ η κεκλιμένη γραμμή της οροφής σε συνδυασμό με το σχήμα των πλευρικών παραθύρων, δημιουργούν μία εντυπωσιακή αισθητική που τονίζεται και από το νεύρο που διατρέχει όλη την πλευρά μέχρι τα πίσω παράθυρα, αντανακλώντας το δυναμισμό του αυτοκινήτου. Παράλληλα η συγκεκριμένη σχεδιαστική προσέγγιση, αντανακλά και τα χαρακτηριστικά ενός κουπέ-SUV μοντέλου.

High-tech cockpit χωρίς κανένα συμβιβασμό στους χώρους

Το νέο Arkana εφοδιάζεται με ψηφιακό ταμπλό που περιλαμβάνει: μία έγχρωμη οθόνη 4,2, 7, ή 10.2 ιντσών (ανάλογα την έκδοση), προσφέροντας μία πλήρως εξατομικευμένη, εμπειρία οδήγησης. Την εικόνα συμπληρώνει η κεντρική οθόνη 7 ή 9,3 ιντσών, η οποία προσφέρει μία από τις μεγαλύτερες επιφάνειες θέασης στην κατηγορία.

Η κεντρική κονσόλα προσφέρει μεγάλους αποθηκευτικούς χώρους και διαθέτει σύστημα ασύρματης (επαγωγικής) φόρτισης smartphone, πλευρικές θήκες και ένα δίχτυ από την πλευρά του συνοδηγού. Το αυτοκίνητο διαθέτει επίσης αυτόματο ηλεκτρικό χειρόφρενο από το πρώτο επίπεδο εξοπλισμού, με δυνατότητα Auto Hold στις πλουσιότερες εκδόσεις. Επίσης, οι πλουσιότερες εκδόσεις διαθέτουν μια μεγάλη κάθετη οθόνη αφής 9,3 ιντσών για high-tech αίσθηση.

Το νέο Renault Arkana έχει χώρο αποσκευών 513 λίτρων (480 λίτρα για την έκδοση E-TECH Hybrid με κιτ επισκευής ελαστικού). Διαθέτει επίσης ένα υπερυψωμένο δάπεδο που μπορεί να τοποθετηθεί στη χαμηλή θέση και να αυξήσει τη χωρητικότητα ή στην ανώτερη θέση για να φιλοξενήσει πιο ογκώδεις αποσκευές. Σε αυτήν τη διαμόρφωση, το πίσω κάθισμα μπορεί να αναδιπλωθεί ασύμμετρα (2/3 – 1/3) ώστε να αποκαλυφθεί ένα εντελώς επίπεδο δάπεδο φόρτωσης.

Μοναδικό υβριδικό σύστημα κίνησης E-TECH Hybrid 145

Ακολουθώντας τα βήματα των Clio, Captur και Mégane, η Renault εφαρμόζει την ίδια στρατηγική και στο νέο Arkana, ενσωματώνοντας την πρωτοποριακή υβριδική τεχνολογία E-TECH. Η υβριδική τεχνολογία E-TECH βασίζεται σε μία πρωτοποριακή τεχνολογική σχεδίαση που ενσωματώνει πάνω από 150 πατέντες, αξιοποιώντας όλη την τεχνογνωσία της Renault από τους αγώνες της F1, ειδικότερα στον τομέα της ανάκτησης ενεργείας. Ο κινητήρας E-TECH Hybrid βασίζεται σε εν σειρά και παράλληλη αρχιτεκτονική, εξασφαλίζοντας όλους τους συνδυασμούς μεταξύ των διαφόρων κινητήρων και επιτυγχάνοντας την καλύτερη διαχείριση των εκπομπών CO2.

Ο κινητήρας E-TECH Hybrid των 145 ίππων περιλαμβάνει έναν 4-κύλινδρο ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 1.6 λτ. νέας γενιάς. Είναι εξοπλισμένος με φίλτρο μικροσωματιδίων για τον περιορισμό των εκπομπών ρύπων. Η ισχύς του είναι 69 kW (91 hp), ενώ συνεργάζεται με δύο ηλεκτρικούς κινητήρες, έναν 36 kW και έναν 15 kW HSG (High-Voltage Starter Generator).

Ένα πρωτοποριακό κιβώτιο πολλαπλών λειτουργιών (multi-mode) χωρίς συμπλέκτη συμπληρώνει το σύστημα μετάδοσης κίνησης. Ο επαναστατικός συνδυασμός των ηλεκτροκινητήρων και του κιβωτίου ταχυτήτων εξασφαλίζει ομαλές αλλαγές ταχυτήτων. Αυτή η αρχιτεκτονική, επίσης, εξασφαλίζει τη βέλτιστη οικονομία, ως αποτέλεσμα της εμπειρίας που έχει αποκτήσει η Renault στους αγώνες της Formula 1.

Με την μπαταρία ιόντων λιθίου των 1,2 kWh (230V) που βρίσκεται στο χώρο των αποσκευών, ο υβριδικός κινητήρας E-TECH εξασφαλίζει σημαντική μείωση της κατανάλωσης και των εκπομπών CO2. Με αυτόν τον τρόπο δίνεται η δυνατότητα να πραγματοποιείται, έως και 80% του χρόνου οδήγησης στην πόλη, 100% ηλεκτροκίνητα, επιτυγχάνοντας έως και 40% μείωση της κατανάλωσης στην πόλη, σε σύγκριση με έναν παραδοσιακό κινητήρα εσωτερικής καύσης. Το νέο Arkana E-TECH Hybrid επιτυγχάνει συνδυαστική κατανάλωση 4,9 λτ./100 χλμ. και 112-117 γρ./χλμ. εκπομπές CO2.

Απολαυστική οδήγηση

Παρά την λεντονη βροχόπτωση, είχαμε την ευκαιρία να απολαύσουμε την αίσθηση άνεσης και ασφάλειας που προσφέρει το νέο Arkana, κυρίως στις υψηλές ταχύτητες της εθνικής οδού. Η ασφαλής οδική συμπεριφορά του νέου Arkana οφείλεται στη σχεδίαση του πίσω άξονα που προσφέρει μεγάλη σταθερότητα στις γρήγορες καμπές. Οι πλεύσεις είναι περιορισμένες ακόμη και στις πιο απαιτητικές διαδρομές, ενώ η άνεση είναι υψηλού επιπέδου χάρη στη βελτιστοποιημένη ρύθμιση των αμορτισέρ. Η απόδοση του πλαισίου ενισχύεται από το ακριβές και άμεσο σύστημα διεύθυνσης. Παράλληλα, το νέο μοντέλο παραμένει πολύ ευέλικτο, με κύκλο στροφής μόλις 11,2 μέτρων.

Το νέο Arkana εξοπλίζεται με σύγχρονα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης για ασφαλέστερη οδήγηση, χωρίς άγχος. Μεταξύ αυτών και το σύστημα υποβοήθησης οδήγησης σε αυτοκινητόδρομο και μποτιλιάρισμα. Αυτά τα εξελιγμένα συστήματα υποβοήθησης, χωρίζονται σε τρείς κατηγορίες – Οδήγηση, Στάθμευση και Ασφάλεια – και όλα μαζί εντάσσονται στην παλέτα συστημάτων Renault EASY DRIVE.

ΤΙΜΕΣ

 1.3 TCe 140hp EXPRESSION EDC Hybrid MHEV 25.290

 1.3 TCe 140hp EXPRESSION PLUS EDC Hybrid MHEV 25.590

 1.3 TCe 140hp DYNAMIC EDC Hybrid MHEV 27.790

 HYBRID E-TECH 145hp EXPRESSION 29.390

 HYBRID E-TECH 145hp DYNAMIC 31.890

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

spot_img
spot_img
spot_img

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ